Oculus VR, creatorul setului ce va urma sa apara Oculus Rift, are ambitii majore pentru realitatea virtuala, spunand in fiecare nou interviu cum ca tehnologia se va raspandi ca focul salbatic si va ateriza in aproape fiecare casa. Comentariile de la CEO-ul celor de la Oculus VR, Brenan Iribe, ce a vorbit cu GamesIndustry International, despre farmecul principal al realitatii virtuale despre cum se gandeste el ca parintii vor reactiona cu tehnologia care nu le permite sa se uite la ceea ce copii lor se joaca sau se uita.
Iribe a spus ca nu este ingrijorat de acest lucru. Acestia isi vor pune toate modurile de administrare parinteasca, securitate si caracteristici de confidentialitate in sistem. Acestia sunt foarte constienti despre aceste lucruri si vor incerca sa construiasca o platforma care sa se potriveasca nevoilor parintilor. Nu poti rezista asupra realitatii virtuale, nu poti rezista asupra telefoanelor mobile, nu poti rezista asupra Pc-ului. Se va intampla, este fie Oculus sau este fie altcineva.
Alti jucatori majori din spatiul realitatii virtuale sunt Sony cu setul sau Project Morpheus pentru Playstation 4. In timp ce nu este nici un cuvant pentru cand va fi disponibil Oculus Rift sau Project Morpheus, Irib insa a spus ca este increzator ca realitatea virtuala in general va exploda in popularitate.
Nu toata lumea este la fel de captivata de realitatea virtuala, ca si Iribe. Strauss Zelnick, CEO-ul publisher-ului parinte a jocului Grand Theft Auto, Take-Two Interactive, a spus anterior ca este entuziasmat de tehnologia pentru jucatorii hardcore, dar se gandeste la apelul sau mainstream. El impreuna cu designer-ul iconic a celor de la Nintendo, Shigeru Miyamoto, spun ca tehnologia de realitate virtuala poate fi cumva anti-sociala.
Pe scurt acesti oameni nu sunt de acord cu ceea ce spune Iribe, insa nu se stie cine va avea dreptate pana la proba contrarie.